duminică, 28 octombrie 2012

CONCURS - POVESTIRE: ,,LUMEA IEPURAŞILOR"



DRAGI COPII!

VĂ PROPUN UN CONCURS!

LUMEA IEPURAȘILOR partea I

* Pe baza frumoaselor picturi, puteți născoci propria voastră poveste despre   LUMEA IEPURAȘILOR. Dacă doriţi, o să o povestiţi în ora de lectură.

Daţi câte un nume iepuraşilor!

* ÎNCERCAŢI SĂ ÎNTOCMIŢI O FIŞĂ DE LECTURĂ



* Cele mai frumoase povestiri create de voi, vor fi postate pe blogul nostru.


  

 

  

 

 

 

VA URMA...


PROIECT ,,CARTEA, PRIETENA MEA!"


Dragii mei,
Ştiu că sunteţi nerăbdători, aşa că ...dăm start proiectului educaţional, în parteneriat cu Biblioteca Orăşenească ! Proiectul se intitulează ,,CARTEA, PRIETENA MEA!"  



ARGUMENT

Motto: „Fiecare carte pare că închide în ea un suflet. Şi, cum o atingi cu ochii şi cu mintea, sufletul ţi se deschide ca un prieten bun.” (Maxim Gorki)

             Cartea este un izvor de frumuseţe şi înţelepciune. Cartea este hrana si bucuria sufletului...
       Pentru acumularea unor impresii puternice, vârsta copiilor este cea mai favorabilă. Este vârsta imaginaţiei, a fanteziei, a visării şi a jocului, în care se poate foarte uşor a influenţa formarea personalităţii copilului prin literatură, făcând apel la sensibilitatea celui educat.
            Începând din grădiniţă cu povestirile ilustrate, cu audiţii şi vizionări de filmuleţe, până în şcoală când dorinţa de a citi le va îndrepta paşii către bibliotecă, dorim ca prietenul cel mai drag al copiilor să fie cartea.
         Ideea acestui proiect a apărut din necesitatea de a stimula gustul copiilor pentru lectură, de a le dezvolta creativitatea şi vocabularul. Începând a citi din curiozitate, fiind motivat şi de aprecierile primite la clasă, elevul va realiza progrese: prin informaţie, prin deprinderea cititului coerent, conştient, prin implicare afectivă, prin însuşirea unui vocabular expresiv, prin îmbogăţirea vocabularului. Pornind de la aceasta, am încercat prin acest proiect, să găsim modalităţi şi tehnici care să contribuie la stimularea interesului elevilor pentru lectură. 
            În cazul activităţilor din bibliotecă, învăţarea va porni de la aspecte semnificative, pentru a le dezvolta atitudinile, capacităţile şi implicarea lor în viaţa socială, mereu în schimbare. Este necesar ca elevii să conştientizeze faptului că suportul informaţional foarte important, care le oferă posibilitatea de a zăbovi pe marginea filelor, a imaginilor, de a reveni pe text, de a-şi pune întrebări şi de a-şi oferi răspunsuri, rămâne cartea.             
         Copiii vor fi îndrumaţi ca atunci când citesc un text, să nu se limiteze doar la cuvântul scris, ci să-şi imagineze personajele sau peisajele descrise. Le vom spune să “respire” aerul din poeziile citite, să ,,audă” murmurul apelor, şoapta vântului, să se bucure alături de personajele preferate. Ei pot să-şi imagineze orice! Trebuie doar să dea frâu liber imaginaţiei creatoare.
           Prin întîlnirile cu biblioteca se vor evidenţia valorile estetice cuprinse în cărţi, iar printr-o îndrumare şi orientare eficientă a lecturii, elevii vor căpăta deprinderi de a căuta şi de a găsi cu uşurinţă informaţia dorită. Nu este suficient ca în citirea unei cărţi să se înţeleagă numai acţiunea, ci să fie apreciată şi frumuseţea imaginilor şi a expresiilor artistice .
      Relaţia copil-carte echilibrează personalitatea cititorului, îi formează răbdarea, curiozitatea, etc., dezvoltându-se astfel, trăsăturile minunate ale personalităţii şi caracterului lui. Pentru aceasta, se vor urmări şi evidenţia interesele de lectură, de informare, de aplicare a informaţiilor primite, în diferite activităţi creative.