marți, 6 noiembrie 2012

GREIERELE ŞI FURNICA



Greierele şi furnica

Un greier şi o furnică se întâlnesc în timpul verii.
 -Ce faceţi, doamnă Furnicuţă?
 -Uite ca fac treaba pentru iarnă.
 -Nu vrei să asculţi noul meu cântec, doamnă Furnicuţă?
 -Aş vrea, dar nu am timp pentru că am multă treabă.
 -Dar de ce?
 -Daca vine iarna o sa avem nevoie de mâncare pentru a supravieţui.
 -Dar nu mai ai timp pentru a face treaba? Mai e mult până la iarnă!
Şi Greieraşul întoarse spatele şi plecă cântând.
Când a venit iarna, Greieraşul s-a dus la Furnicuţă.
 -Doamnă Furnicuţă, îmi dai şi mie un grăunte, te rog?
 -Vezi ce-ai păţit dacă n-ai muncit vara!
 -Ştiu, doamnă Furnicuţă, dar îmi dai un grăunte cât de mic?
 Furnicuţa se gândi puţin şi spuse:
 -Am o propunere! Ce-ai zice dacă ne-ai cânta şi noi te vom răsplăti cu grăunţe.
 -De acord! spuse mulţumit Greieraşul.
    Şi de atunci, Furnicuţa cea hărnicuţă a rămas prietenă cu Greieraşul cel vesel.
  Proverb:
   Nu lăsa pe mâine ce poţi face astăzi!  

Sursa:imagini-internet http://lumea-lui-matei.blogspot.ro

Un comentariu: