DESENUL - CARTE DESCHISĂ SPRE SUFLETUL ŞI GÂNDIREA COPILULUI
"Niciodată nu este prea devreme pentru începerea educării creativităţii; activitatea creatoare nu ar trebui să fie îngrădită de nici un fel de restricţii, limitări, critici." (V. Lowenfeld).
Creativ este cel care se caracterizează prin originalitate, expresivitate, este imaginativ, inventiv, inovativ.
Fiecare copil este unic.
Dacă la nivelul şcolii este aplicată o strategie privind educarea creativităţii, potenţialul creativ de care dispune copilul poate fi valorificat şi dezvoltat.
Culorile alese, tipul de instrument pentru desen, modul în care desenează, suprafaţa ocupată pentru a se exprima, toate acestea sunt detalii foarte importante pentru cunoaşterea persoanei. Desenul ajută la comunicare, acceptare şi colaborare.
Pentru ca activitatea şcolară să devină mai dinamică, motivantă şi interesantă, este necesară identificarea unor metode şi procedee care să faciliteze stimularea creativităţii, găsirea unor căi de activizare a învăţării.
* amprenta cu vârful degetului
* pictura cu palma
*cu ajutorul radierei, capacului, paharului, sticlei
*cu ajutorul presei,etc.
*cu ajutorul hârtiei mototolite
*şi a altor ,,instrumente"...*şi a altor ,,instrumente"...
*prin suflare cu paiul
*prin pulverizare
*prin stropire pe suport uscat
*pe suport umed
*folosind firul de aţă
*după un alt desen
* pictura pe piatră
*după un alt desen
* pictura pe piatră
* pe degete *pe frunze
* cu ajutorul şabloanelor
Am folosit şi alte metode şi tehnici de lucru interesante, pe care le vom prezenta în materialele următoare.
Pozele sunt foarte minunate!
RăspundețiȘtergere