joi, 14 mai 2015

,,Creioanele"-Lb. română-E.N. model itemi 2

 Rezolvă cerinţele următoare!
1. Cine se află în suport? Încercuieşte litera corespunzătoare răspunsului corect.
A. creionele colorate
B. teancul de hârtie
C. creionul negru
D. coala de hârtie       
  
2. Cine spune: ,,Eu și prietenul meu, maroul, înălțăm copaci cu frunze verzi”? Încercuieşte
litera corespunzătoare răspunsului corect.
A. culoarea roșie
B. culoarea portocalie
C. culoarea neagră
D. culoarea verde

3. Care sunt cuvintele creionului negru spuse culorilor când le oferă coala albă? Încercuieşte
litera corespunzătoare răspunsului corect.
A. Aveți grijă de vârfurile voastre!
B. Arătați fiecare ce știți să faceți!
C. Să mă judecați după aspect!
D. Greul eu l-am dus!

4. De ce sunt nedumerite culorile când privesc coala albă? Încercuieşte litera corespunzătoare
răspunsului corect.
A. Că nu e desenat niciun contur.
B. Că stau pe birou, în suportul albastru.
C. Că ziua își revarsă lumina pe fereastră.
D. Că a venit vremea să se dezmorțească.


5. Scrie, pe spațiul liber, o întrebare pentru enunțul:
Creionul de lângă suport se simte singur, plictisit și supărat.

...................................................................................................................

6. Care este cel mai potrivit înţeles al cuvintelor:
„- Distinse culori, a venit vremea să vă dezmorțiți!”? Încercuieşte litera corespunzătoare răspunsului
corect.
A. Să se încălzească.
B. Să se trezească.
C. Să treacă la treabă.
D. Să stea degeaba.

7. Scrie, în casete, câte o însuşire a fiecărui personaj.
       
-.....................................                                   -..................................................
           
8. Scrie, în casete, numele personajelor care au spus următoarele cuvinte:
 

                            - Tu?!... Care e rostul tău? Nu te uiți în ce hal ești? Ce poți face tu cu acest vârf?
 

                            - Eu...eu.
 

                            - Voi opri însă creionul acesta negru, că are un vârf moale...

 9. Numerotează, pe spaţiul punctat din dreapta, ideile următoare în ordinea întâmplărilor din
text.
Se rostogoli de pe birou și căzu pe parchet, fără a mai spune ceva. ........
Vorbele îl durură atât de tare și le consideră nedrepte. ........
Și mama adună distinsele culori. ........
Ascultă doar cum creioanele colorate șușotesc între ele. ........
Și creionul se ridică în vârful tocit și începu să deseneze. 3

10. Care crezi că sunt motivele pentru care creionul negru nu este băgat în seamă de culori?
Scrie-le în tabelul următor.

-
-
-
-

11. Alege din text elementele din mediul înconjurător corespunzătoare fiecărei culori,
completând tabelul după modelul dat!


albastru            rosu                 maro                verde              portocaliu                    galben
copaci

12. Cum crezi că se simte creionul la finalul textului? Încercuiește creionul pe care e scris
cuvântul potrivit!

   apreciat                  plictisit         neglijat          sfidat     

13. Cu cine ai vrea să te asemeni, cu creioanele colorate sau cu creionul mic, negru și cu vârful
tocit? Motivează-ţi alegerea făcută, completând pe spațiul de mai jos!

Aș vrea să mă asemăn cu ................................................., pentru că ................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
............................................................................................................................................

 14. Care este tâlcul (învățătura) poveștii? Scrie-l dedesubt. Poți scrie și un proverb!
 ..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
...............................................................................................................................

15. Scrie aici răspunsul tău la întrebarea de la sfârșitul textului.
  ......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................

 Surse: http://www.gif-gifs.com/romanian-gif/Leb%C4%83d%C4%83.htm
http://forum.isj.hd.edu.ro
www.google.ro 

Un comentariu:

  1. Frumos! Anul trecut acest test a fost dat la clasa a-IV-a, dar se poate să mă înșel...

    RăspundețiȘtergere